Sunday, October 10, 2010

GAGAL???

Salam..

dh lma rsanya x update blog nie.bukan xde msa, tp disebabkan kebosanan yg terlampau n xde idea. harap2 x berdebu n bersarang blog aku nie. aku ada satu persoalan nie je utk sume.

Pernahkah korg gagal???

aku?
pernah. pada hari result DSH kluar. itulah kali pertama aku rasa gagal. aku gagal untuk ke jerman n gagal untuk memenuhi harapan sume org.

hari ni aku sedar bila seseorg menceritakan kegagalan org lain. thanx ED. ko bnyk bt aku sedar ari nie.

time ko menceritakan tntg hal 2, aku semakin yakin yg aku x perlukan crita kegagalan org lain sebagai iktibar. bukan untuk berniat bongkak. tp bg diri aku, aku lebih suka mendengarkan crita kejyaan org lain untuk dijadikan sebagai modus operandi, betul ke aku taip nie???.  cerita kejayaan buatkan aku lebih bersemangat. aku yakin kali ini aku lebih bertenaga untuk mencapai impian dan matlamatku.

jom tido dlu. esk ada praktikal setelah cuti slama 5 hari.

1 comment:

  1. sebenarnyer abe..dalam hidup ini kegagalan merupakan guru ynag terbaik bagi kita..sebut jer pasal gagal,pada lumrahnyer semua orang takut..tapi percayalah!!,kegagalan yang diambil dari sudut positive akan menjadikan seseorang itu lebih berjaya kerana kegagalan itu sendiri menjadikan seseorang itu "booster" kearah yang lebih cemerlang..bukan kita tak kenal degan Billionaire dunia seperti Donald Trumph,Bil Gate, LIm Goh, Amitha chandran..mereka semua berjaya kerana mereka telah menempuh ke kegagalan terlebih dahulu untuk mencapai aper yang di impikan..

    SO,jangan kecewa dengan kegagalan mu untuk ke Jerman..semuanyer ada hikmah dan hikmat nya sendiri..untuk kita,berusaha lah untuk menjadi insan yang terbaik untuk diri sendiri,agama,parent,family n masyarakat..kerana disitu kejayaan seseorang akan dinilai dimata manusia..bukan tempat pengajian,bukan ilmu yang dipelajari,bukan harta yang di kumpul,bukan pangkat yang di terima..tapi jasa yang ditabur untuk manusia di keling kita yang akan dinilai tahap kejayaan seseorang...(berjaya nyer seseorang mukmin itu kerana berbakti kepada muslim yang lain)...

    ReplyDelete